۱۶۰ هزار کلاس درس «بخاری ناایمن» دارند/ برگزاری دوره الزامی «مراقبت از سلامت دانش‌‌آموزان»

 به گفته خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز زلزله کرمانشاه با عنوان «با هم مدارس کرمانشاه را ساختیم» درون مرکز همایش‌های هتل ارم برگزار شد.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش درون این مراسم ضمن تسلیت رحلت آیت‌الله شاهرودی اظهار کرد: مسیر افتادن مدارس و احداث مدارس تازه پس از زلزله کرمانشاه، دمیدن روح امید ازبرای مردم زلزله‌زده بود به چه دلیل که آمد و شد بچه‌ها به مدرسه شروع تازه ازبرای شادی و امید به زندگی درون میان مردم زلزله‌زده بود.

وی خطاب به خیرین مدرسه‌ساز، تصریح کرد: کار شما خیرین دمیدن روح امید و زندگی مجدد درون میان مردم زلزله‌زده بود و به خاطر نوع دوستی و احساس مسؤولیت اجتماعی صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.

بطحایی ادامه داد: درون آموزش عمومی، اهداف متعددی را پیگیری می‌کنیم ولی یکی از اهداف ما این هست بچه‌ها درون مدرسه زندگی کردن را تمرین کنند؛ بچه‌ها باید آنچه را درون سال‌های پس درون زندگی فردی و اجتماعی مواجه می‌شوند، درون مدرسه تمرین کنند به این معنی درون کنار هم بودن، مدارا کردن و صبوری و مهارت‌های زندگی را تمرین کنند. 

وی اضافه کرد: همکارانم درون آموزش و پرورش تلاش می‌کنند این مسیر را به مسیر اصلی نزدیک کنند و دانش‌آموزان، ضمن بچگی کردن، ازبرای زندگی فردا آماده ‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدرسه‌ای که شما ساختید تنها یک کلاس درس نیست بلکه کاری که شما کردید ساختن و آجر روی آجر گذاشتن فردای بچه‌هاست.

وی اضافه کرد: دولت‌ها تلاش بسیار زیادی کردند که فضای آموزشی لازم را ازبرای بچه‌ها فراهم کنند ولی همچنان مدارس مشکلات دارند و ازبرای کارهایی که عرض کردم مناسب نیستند؛ فضای ناایمن داریم که بچه‌ها نمی‌توانند امکانات لازم را ازبرای تمرین زندگی درون اختیار داشته باشند. 

بطحایی ادامه داد: ۳۰ درصد مدارس ما درون حال حاضر احتیاج به مقاوم سازی و تخریب و بازسازی دارد ولی ۱۲ سال پیش این عدد ۷۰ درصد بود. 

وی ادامه داد: درصورتیکه مساعدت شما خیرین نباشد نمی‌توانیم ازبرای حل مشکل مدارس فرسوده کار کنیم و نمی‌توانیم تنها تکیه به بودجه دولت داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش به حادثه آتش‌سوزی گذشته مدرسه زاهدان اشاره کرد و گفت: وجود یک بخاری و فضای آموزشی غیرایمن سبب شد که ۴ نوگل را از دست بدهیم البته این مدرسه فاقد مجوز بود و بدون اجازه آموزش و پرورش مسیر افتاده بود ولی همه ما باید نسبت به این مسائل احساس مسؤولیت کنیم.

وی تصریح کرد: باید پویشی مسیر بیندازیم و وسایل گرمایشی ناایمن را جمع کنیم؛ درون حال حاضر نزدیک به ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار کلاس درس داریم که وسایل گرمایشی غیرایمن دارند البته غیرایمن با غیراستاندارد فرق می‌کند.

بطحایی ادامه داد: علی‌رغم مشکلات دولت، درون ۷ ماهه اول سال، نه تنها اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش تخصیص یافت بلکه ۱۳ درصد هم بیشتر بود و نشان از آن دارد که دولت به مشکلات اذعان دارد ولی محدودیت‌ها اجازه نمی‌دهد که این مشکل حل شود به این معنی عزم جمعی می‌خواهد تا با خیال راحت شب را به صبح برسانیم. 

وی افزود: البته همه این مشکلات به امکانات بر نمی‌گردد و روش های مدیریتی باید اصلاح شود  که دوره‌های ایمنی ازبرای مدیران مدارس طراحی شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دوره جدیدی ازبرای مدیران مدارس با عنوان «مراقبت از سلامت و بهداشت دانش‌آموزان» داریم و همه باید بگذرانند و هر کس این دوره را نبیند امکان استمرار خدمت درون این پست را نخواهد داشت. 

وی تصریح کرد: مدرسه باید خانه دوم دانش‌‌آموزان شود و بچه‌ها درون مدرسه احساس شادی و نشاط کنند و زمانی زنگ آخر مدرسه خورد، بچه‌ها به سختی از مدرسه جدا شوند؛ آن روز را یقین بدانید که دیگر آیندگان پله‌های دادگستری را بالا و پایین نمی‌مسیر و مسائل و مشکلات خود را حل می‌کنند.

انتهای پیام/

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *